Taser shock heeft waarschijnlijk het hart van de mens gered


Taser shock heeft waarschijnlijk het hart van de mens gered

Amerikaanse artsen hebben melding gemaakt van een geval van een man waarvan het onregelmatige hartritme waarschijnlijk weer normaal werd gerestaureerd nadat hij een Taser-pistool schokte. Hij gaf steun aan het argument dat deze apparaten het potentieel hebben om de functie van het hart te veranderen.

De zaak verschijnt in het juninummer van het dagboek Annalen van Noodgeneeskunde En werd gerapporteerd door drie artsen op het Hartford Hospital, Connecticut.

Taser is een merknaam voor een bepaald merk van neuromusculaire incapacitatie apparaat gemaakt door Taser International.

Neuromusculaire arbeidsongeschiktheidsinrichtingen worden door de wetshandhaving en het militaire personeel wereldwijd gebruikt als een niet-dodelijke manier om mensen die een bedreiging vormen te beperken. Ze verstoppen het neuromusculaire systeem door een gepulseerde electrische schok van tot 50.000 volt te leveren. Hoe meer pulsen het slachtoffer ontvangt, hoe meer pijn, spierkrampen en verwarring ze ervaren.

De auteurs schreven dat er meerdere gevallen zijn gepubliceerd van een mogelijke band tussen dergelijke schokken en onregelmatigheden van de hartslag die tot hartsterfte hebben geleid, maar dit is het eerste rapport van atriale fibrillatie die verandert in sinusritme na een schok van een neuromusculaire arbeidsongeschiktheid. Zij beschrijven dit resultaat als een "meer positief therapeutisch resultaat" voor de patiënt.

De 28-jarige man, die een medische geschiedenis van depressie, angst en bipolaire stoornis had, werd in april van dit jaar als noodgeval in Hartford Hospital opgenomen nadat hij ongeveer 40 minuten in een koud meer weggebergte was van de politie. De politie had hem gearresteerd en bracht hem naar het ziekenhuis omdat hij misschien aan hypothermie leed.

De patiënt heeft een grondig examen ondergaan, waaronder een medisch en familiegeschiedenisgesprek en cardiovasculaire monitoring. Hij zei dat er geen geschiedenis van hartziekten in zijn familie was en incidenteel alcoholgebruik meldde. Hij zei dat hij een regelmatige cocaïne gebruiker was, zijn laatste gebruik was 2 dagen eerder, en hij nam verschillende medicijnen.

De auteurs schreven dat zijn bloedonderzoeken normale chemie, bloedcellen en schildklier vertoonden, terwijl de toxicologietest positief bleek voor cocaïne en amfetaminen.

Het elektrocardiogram van de patiënt (ECG) vertoonde atriale fibrillatie, met een snelle ventriculaire respons van 145 slagen per minuut, schreef de auteurs.

Loodschrijver Dr Kyle Richards, de cardioloog die hem bijwoond, werd door Reuters gerapporteerd om te hebben voorgesteld dat het onregelmatige hartritme door de kou en schok zou kunnen zijn veroorzaakt.

Atriale fibrillatie is een type onregelmatig hartritme waar de bovenste ventrikels of kamers van het hart uit de synchronisatie slaan. De voorwaarde heeft de neiging om oudere en jongere mensen te beïnvloeden.

Het verhoogt het risico op bloedstolsels omdat het bloed turbulenter en minder glad in en om het hart stroomt. Mensen met deze aandoening nemen soms bloedverdunners om het risico op beroerte te verminderen.

Richards zei dat de patiënt heel graag was om na zijn behandeling te gaan, "hij werd erg bekampend en begon te schreeuwen in mijn gezicht", aldus de dokter, volgens het artikel van Reuters.

Richards verliet de kamer en riep het ziekenhuisbeveiligingspersoneel. Ze gebruikten de Taser om de patiënt te controleren, maar leverden een laagspanningslading.

De patiënt was niet op het elektrocardiogram wanneer de Taser werd gebruikt, maar werd later weer aangesloten toen hij kalmde, en deze lezing toonde aan dat zijn atriale fibrillatie een normaal sinusvormig patroon werd geworden, waar de kamers van het hart in sync klagen.

Hoewel de zaak niet bewijst dat de Taser het sinusvormige patroon heeft hersteld, gelooft Richards dat het deed.

"Mensen kunnen spontaan van atriale fibrillatie gaan naar een normaal ritme zonder enige interventie," aldus Richards, volgens het rapport van Reuters.

'U kunt niet definitief zeggen dat de Taser het heeft gedaan', zei Richards, maar voegde daaraan toe:

'Het is nog maar een ding dat zegt, hey, Tasers kan eigenlijk het hart beïnvloeden.'

"Fortuitous Therapeutic Effect van Taser Shock voor een Patiënt bij Atriale Fibrillatie."

Kyle A. Richards, L. Peter Kleuser, Jeffrey Kluger.

Annalen van Noodgeneeskunde , Juni 2008.

Klik hier voor Annalen van Noodgeneeskunde .

Bronnen: Abstract, Reuters.

ELECTRIFY MY BUTT CHALLENGE (Video Medische En Professionele 2020).

Sectie Kwesties Op De Geneeskunde: Cardiology